KSeF

Krajowy System e-Faktur, to centralna platforma do wystawiania i odbierania faktur elektronicznych. System działał dobrowolnie w wersji KSeF 1.0 od 2022 roku do dnia 1 września 2025 roku, aktualnie w trakcie wdrożenia jest KSeF 2.0, którego obowiązek jego stosowania będzie obowiązywał od 1 lutego 2026 roku.

KSeF - najważniejsze terminy

Dobrowolnie:

Aktualnie jest wdrażany system KSeF 2.0 obowiązkowo:

Otrzymywanie faktur: obowiązkowe od 1 lutego 2026 r.

Okres przejściowy (do końca 2026 r.): brak sankcji za błędy, możliwość wystawiania faktur z kas rejestrujących, brak obowiązku podawania numeru KSeF w płatnościach.

Sankcje obowiązujące od 1 stycznia 2027 r., nawet do 100% VAT na fakturze lub 18,7% wartości faktury dla dokumentów bez VAT.

Pomożemy Ci wdrożyć KSeF

Wdrożenie KSeF obejmuje kilka etapów: analizę aktualnego systemu fakturowania, konfigurację integracji (API) lub korzystanie z Aplikacji Podatnika, ustawienie uprawnień oraz przeszkolenie pracowników.

Nasz zespół specjalistów przeprowadzi Cię przez każdy krok — od rejestracji w rządowym systemie KSeF, przez konfigurację systemu księgowego, generowanie użytkowników i nadawanie im uprawnień, aż po przeprowadzenie szkoleń, dzięki którym zespół będzie prawidłowo korzystał z KSeF.

Dodatkowo oferujemy wsparcie w wyborze i wdrożeniu systemów ERP i OCR, które mogą usprawnić obsługę faktur i automatyzację procesów w firmie.

To doskonały moment, aby połączyć wdrożenie KSeF z modernizacją systemów finansowo-księgowych i cyfryzacją dokumentów, co pozwala na oszczędność czasu i lepszą kontrolę nad przepływem faktur.

Oferujemy również audyt przygotowania oraz pełne wsparcie techniczne i szkoleniowe dla całego zespołu.

KSeF - Co musi zrobić właściciel firmy: krok po kroku

01

Wybór systemu i sposobu korzystania

Pomożemy Ci wybrać najbardziej optymalną opcję dla Twojego przedsiębiorstwa:

  • bezpłatną Aplikację Podatnika udostępnioną przez MF,
  • komercyjny program z integracją KSeF,
  • lub rozwiązanie pośrednie (np. integracja przez API).

Niektórzy producenci systemów oferują bezpłatne korzystanie z KSeF w swoich programach, a my pomożemy Ci w tym, abyś mógł w pełni wykorzystać te możliwości.

02

Formularze dla spółek (jeśli dotyczy)

Jeśli Twoja firma wymaga złożenia formularza ZAW-FA, pomożemy Ci w prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu dokumentu, aby wskazać osobę uprawnioną do działania w imieniu spółki.

03

Uwierzytelnienie konta

Pomożemy Ci zalogować się do systemu KSeF przy użyciu Profilu Zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub pieczęci elektronicznej, a także wygenerować token lub skonfigurować certyfikat, który ułatwi późniejsze logowanie.

04

Nadawanie uprawnień księgowości

Na każdym etapie pomożemy Ci przekazać odpowiednie uprawnienia:

  • Model A – bezpośrednio w KSeF: pomożemy wprowadzić dane osób z biura rachunkowego i przyznać im uprawnienia.
  • Model B – integracja przez system księgowy / API: pomożemy w autoryzacji konta i konfiguracji integracji.
  • Model C – pełnomocnictwa / procedury umowne: pomożemy ustalić model współpracy i przygotować formalne dokumenty.
05

Bezpieczne przekazanie danych

Pomożemy Ci bezpiecznie przekazać dostęp do KSeF księgowości, korzystając z mechanizmu nadawania uprawnień lub szyfrowanego menedżera haseł, tak aby nie narażać danych na ryzyko.

06

Testy i procedury wewnętrzne

Pomożemy w przeprowadzeniu testowego wystawienia i odbioru faktury, sprawdzeniu procesów księgowych oraz ustaleniu procedur wewnętrznych dla całego zespołu — kto wystawia, kto akceptuje i kto ma dostęp do historii faktur.

Umów bezpłatną konsultację

Potrzebujesz wyspecjalizowanego biura rachunkowego dla swojej firmy?

Zostaw nam wiadomość. Odezwiemy się najszybciej jak będziemy mogli.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana
Oops! Coś poszło nie tak. Spróbuj wysłać jeszcze raz